czwartek, wrzesień 19, 2024

Jak się odnaleźć podczas rozwodu w Wielkiej Brytanii?

0
Jak się odnaleźć podczas rozwodu w Wielkiej Brytanii?

Podjęcie decyzji o rozwodzie to ciężkie i nieprzyjemne przedsięwzięcie, a sama procedura długa i niezrozumiała. Angielskie sądy mogą rozpatrzyć Twój wniosek o rozwód, jeżeli chociaż jeden z małżonków na stałe przebywa w Wielkiej Brytanii. Nie ma natomiast znaczenia obywatelstwo, a także kraj zawarcia związku małżeńskiego. Dla imigrantów ma to ogromne znaczenie, gdyż przy stałym pobycie na Wyspach nie muszą specjalnie udawać się do ojczyzny na rozprawy sądowe. Procedury przyjęte w angielskich sądach różnią się jednak od naszych i nie zawsze są krystalicznie jasne. Jeżeli jesteś w trakcie rozwodu, zapewne zastanawiasz się, jak poradzić sobie z nową sytuacją, ten artykuł jest dla Ciebie.

Kiedy można starać się o rozwód?

Wielka Brytania ma o wiele mniej biurokratyczny system przeprowadzania rozwodu niż  na kontynencie. Nie trzeba na przykład uczestniczyć w sprawach w sądzie, jednak sama procedura jest obligatoryjna. Aby ją rozpocząć, należy przedstawić odpowiedni powód, który zdecydował o chęci zakończenia związku małżeńskiego. Taką procedurę może rozpocząć osoba, która była w związku małżeńskim dłużej niż rok. Głównym powodem do wydłużenia tego okresu jest chęć do skłonienia nowożeńców do przemyśleń oraz do zastanowienia się przed podjęciem kluczowej decyzji.

Jak rozpoczyna się procedura rozwodowa?

Pierwszym krokiem do wszczęcia postępowania rozwodowego jest przygotowanie tzw. petycji rozwodowej (divorce petition). Dokument, aby był rozpatrzony pozytywnie, powinien zawierać wymagane informacje o małżonkach, a także zawierać odpowiedni powód rozwodu wpisany przez wnioskodawcę (petitioner).

Najczęstsze przesłanki do rozwodu to:

  • zdrada (adultery),
  • nierozsądne zachowanie,
  • Twój partner odszedł od Ciebie (desertion)- możesz się na to powołać, jeśli mieszkałeś ze swoim byłym partnerem przez przynajmniej 6 miesięcy w ciągu ostatnich 2 lat,
  • Mieszkasz oddzielnie przez co najmniej 2 lata i oboje zgadzacie się na rozwód,
  • Mieszkasz oddzielnie przez co najmniej 5 lat – nie ma znaczenia, czy twój partner nie zgadza się na rozwód.

Czy warto zdecydować się na separację sądową?

Formalna separacja zachodzi na wniosek jednego z małżonków i polega na oficjalnym stwierdzenia rozpadu pożycia małżeńskiego. Na decyzję o sądową separację najczęściej występują osoby, które:

  • są małżeństwem krócej niż rok,
  • nie są gotowe na rozwód,
  • nie chcą pozostać w związku, jednak ich religia nie pozwala im na wzięcie rozwodu.

Co po znalezieniu odpowiednich przesłanek?

Jeżeli wnioskodawca przedstawił wybraną przesłankę rozpadu małżeństwa, a także ją odpowiednio udokumentował, jest na dobrej drodze do rozpoczęcia czynności sądowych. Do rozpoczęcia działań niezbędne jest przesłanie jeszcze aktu ślubu. Rozprawy nie rozpoczną się, dopóki nie zostanie umieszczona wymagana opłata w wysokości £550, jednak możliwe jest zwolnienie z opłaty w określonych sytuacjach.

W przypadku, gdy małżonek zgadza się na rozwód, sąd kontynuuje proces. Dzieli się on na dwie kolejne części: Decree Nisi i Decree Absolute. Pierwszy z nich potwierdza, że sąd nie ma przeciwwskazań do udzielenia rozwodu, drugi  stwierdza formalny rozpad małżeństwa.

Jeżeli szukasz oparcia w czynnościach prawnych, skontaktuj się z polskim prawnikiem w Londynie, który nie tylko przeprowadzi Cię przez procedury rozwodowe, ale również pomoże podczas dokonywaniu podziału majątku oraz przy staraniu się o opiekę nad dzieckiem.

Kancelarie Radców Prawnych

0
Kancelarie Radców Prawnych

Czasami zdarza się, że potrzebujemy pomocy adwokata lub radcy prawnego. Zdarza się nam niekiedy nie rozumieć przepisów prawa lub ich interpretacja może być dwojaka. Dobrze jest wtedy poradzić się specjalisty, który podpowie nam w jaki sposób działać. Niektóre sprawy wymagają kompleksowego rozpoznania.

Niektórzy uważają, że dobry prawnik bardzo pomoże rozwiązać niektóre sytuacje. Powinien również on mieć umiejętność wysłuchiwania i działania w interesie klienta. Czasami może to nie być łatwe. Jest to praca, która wymaga wiele wyrzeczeń oraz zdolności analitycznego myślenia i łączenia faktów. To bardzo potrzebne umiejętności, których nie sposób przecenić. Dobrze jest pamiętać o tym, aby wybrać profesjonalną kancelarie, w której zostaniemy dobrze zrozumiani. Oczywiście nie bez znaczenia jest również koszt sełnionych przez nich usług, dlatego wybierając kancelarię kierujemy się nim.

Warto również zapytać o opinię znajomych, którzy korzystali z usług różnych kancelarii. Może być to dla nas bardzo dobry wybór. Niektórzy chwalą sobie miejsce, jakim jest Kancelaria Radców Prawnych Ktmh. Adwokat z KTMH powinien pomóc nam rozwiązać nasze sprawy, Zwłaszcza jeżeli mieszkamy na Podkarpaciu, możemy pomyśleć o mieście Rzeszów RODO w KTMH Rzeszów dotyczy również klientów i z pewnością będziemy musieli podpisać stosowny dokument odnośnie danych osobowych.

Trzeba też pamiętać, że prawnik to zawód zaufania publicznego. Cieszą się oni zwykle dobrą opinią oraz szacunkiem. Dobrze jest wybrać kogoś, kogo usługi są polecane przez inne osoby. Z pewnością okaże się to dla nas bardzo pomocne. Trzeba pamiętać o tym, że prawnik uczy się przez wiele lat swojego zawodu. Wiele czasu spędza on na analizie ustaw. Jest to wszystko wiedza teoretyczna, którą należy zamieniać na praktykę. Tylko praktyczne wykorzystywanie wiedzy jest Dobrym sposobem poszerzania swoich kwalifikacji. Prawnicy wciąż muszą się uczyć nowych przepisów, które wciąż ewoluują i zmieniają się. Dobrze jest mieć do nich duże zaufanie.

Więcej o RODO przeczytasz na stronie https://ktmh.pl/specjalizacje/ochrona-danych-osobowych/

Rzeczywista stopa oprocentowania? Dlaczego jest ważna i o czym nas informuje

0
Rzeczywista stopa oprocentowania

W ofertach kredytów czy pożyczek bardzo często można znaleźć informację o wysokości rzeczywistej stopy oprocentowania. Na ogół jest ona podawana w skali roku i mówimy wówczas o RRSO – rocznej rzeczywistej stopie oprocentowania. Sprawdźmy, czym ona właściwie jest i czy kredytobiorcy powinni poświęcić jej swoją uwagę?

Czym jest rzeczywista stopa oprocentowania?

Rzeczywista stopa procentowa, a właściwie roczna rzeczywista stopa oprocentowania kredytu czy pożyczki odzwierciedla łączny koszt kredytu, który poniesie kredytobiorca. W odróżnieniu od oprocentowania nominalnego ujmuje ona również inne opłaty i prowizje związane z zobowiązaniem finansowym, spoczywające na kliencie.

W skład parametru RRSO wchodzą między innymi takie koszty jak:

  • odsetki naliczane według oprocentowania nominalnego od kwoty kredytu pozostałej do spłaty,
  • prowizja za przystąpienie do zobowiązania kredytowego lub pożyczkowego,
  • opłata przygotowawcza,
  • koszty związane z zobowiązaniem finansowym, m.in. ubezpieczenia, koszty wyceny nieruchomości.

Na wysokość RRSO wpływ ma kwota kredytu, okres kredytowania oraz wybór systemu rat, według którego będzie spłacane zobowiązanie – system rat malejących lub równych w okresie kredytowania.

Uwaga!

Warto wiedzieć, że w każdej ofercie kredytu czy pożyczki musi znaleźć się poziom RRSO, który uwzględni wszystkie koszty zobowiązania. Zobowiązują do tego pożyczkodawców i banki polskie przepisy.

Samodzielne wyliczenie RRSO

Wzór na RRSO jest skomplikowany, ale liczne kalkulatory rzeczywistej stopy procentowej w internecie ułatwiają życie kredytobiorcom. Po wpisaniu wysokości kredytu, rat malejących lub równych oraz okresu kredytowania i nominalnego oprocentowania kalkulator szybko poda, ile wyniesie RRSO kredytu. Trzeba jednak jeszcze doliczyć do tego ewentualne ubezpieczenie w skali roku, które kalkulator zwykle nie ujmuje.

O czym informuje RRSO?

Interpretacja poziomu rzeczywistej stopy oprocentowania może być kłopotliwa, ponieważ często nie wiemy, co ona oznacza. Wskaźnik ten uwzględnia wszystkie koszty kredytu, dlatego im niższe RRSO zobowiązania, tym tańszy będzie kredyt lub pożyczka. Co ciekawe, poziom oprocentowania nominalnego może być niższy w droższej ofercie kredytowej, gdzie RRSO będzie wyższe.

Wskaźnik RRSO obniża się wraz z wydłużeniem okresu kredytowania, ponieważ inne koszty jak prowizja czy opłata przygotowawcza rozkładają się na cały ten czas. Może się niekiedy zdarzyć, że porównywane dwie oferty kredytów hipotecznych lub bankowych wskażą, że ten z wyższymi całkowitymi kosztami kredytu będzie miał niższe RRSO, jeśli zostanie udzielony na dłuższy czas. Dlatego dobrze jest w sposób całościowy analizować różne propozycje banków czy firm pożyczkowych i nie skupiać się wyłącznie na rzeczywistej stopie oprocentowania, czy tym bardziej na oprocentowaniu nominalnym.

Zarządzanie najmem – na czym polega?

0
Zarządzanie najmem

W ostatnich latach, rynek nieruchomości zdecydowanie i szybko się rozwija. Nowe inwestycje, bogacące się społeczeństwo oraz chęć lokowania kapitału sprzyjają zakupom mieszkań i domów. Również firmy deweloperskie wychodzą naprzeciw ogromnemu popytowi, wdrażając nowe rozwiązania architektoniczne i budowlane. Niektórzy z nas kupują lokale w celu zaspokojenia swoich potrzeb mieszkaniowych, inni natomiast, upatrują w transakcji stricte inwestycji na przyszłość.

Wynajem mieszkania

Jeśli zdecydujemy się na zakup mieszkania, w którym nie będziemy mieszkać, warto poszukać osoby lub firmy, która zajmuje się zarządzaniem najmem. Poznań to miasto, w którym znajduje się wiele doświadczonych firm.  Podmiot świadczący tego typu usługi zadba o znalezienie lokatora, obsługę techniczną lokalu oraz, jeśli okaże się to konieczne, miękką windykację należności. Jest to szczególnie popularne w dużych miastach, w których także przedsiębiorstwa  poszukują mieszkań dla swoich pracowników. Świadczą one kompleksowe usługi polegające na pomocy w administrowaniu mieszkaniem. Poszukując firmy, która będzie zarządzać najmem w Poznaniu, warto zwrócić uwagę czy osoby w niej zatrudnione mają odpowiednią wiedzę merytoryczną i doświadczenie. Pomocna może okazać się także znajomość podstawowych przepisów prawa administracyjnego. Niezastąpionym źródłem wiedzy w tym aspekcie będą zarówno strony internetowe, jak i również opinie znajomych i przyjaciół, którzy posiadają doświadczenie z firmami zarządzającymi najmem.

Jak wybrać firmę do zarządzania najmem?

Ważny jest też zakres świadczonych usług. Zdecydowanie, powinien być on możliwie szeroki. Dodatkowym atutem będzie to, czy firma zarządzająca najmem dysponuje również osobami zajmującymi się, na przykład, pielęgnacją ogrodu, usługami sprzątającymi, konserwującymi oraz remontowymi. Taka współpraca zapewni odpowiednią dbałość o naszą nieruchomość oraz oczekiwany zarobek bez nadmiernego angażowania się w podstawowe sprawy.

Czy warto powierzyć najem firmie?

Z uwagi na wielkość miasta oraz istniejącą konkurencję, powierzenie zarządzania najmem w Poznaniu jest wyjątkowo istotne. Brak odpowiedniego zapoznania się z rynkiem oraz działań marketingowych może odczuwalnie wydłużyć poszukiwanie odpowiednich lokatorów, którzy zamieszkają w naszym mieszkaniu. Firma zarządzająca najmem powinna również posiadać zindywidualizowaną ofertę dopasowaną do oczekiwań Klienta i szeroki zakres świadczonych usług. Z uwagi, jednak, na stale rozwijający się rynek w tym zakresie, z łatwością znajdziemy odpowiednią, konkurencyjną propozycję.

Jak są produkowane etykiety termokurczliwe?

0
Jak są produkowane etykiety termokurczliwe?

Etykieta termokurczliwa jest swoistym rękawem z folii termokurczliwej, który po nałożeniu go na towar, ogrzaniu błyskawicznie dopasowuje się do powierzchni towaru. Dzięki takim etykietom można również w dowolny sposób kreować opakowania.

Etykiety termokurczliwe – podstawowe informacje

Etykiety termokurczliwe są specjalnym rodzajem etykiet, produkowanym z folii termokurczliwej.  Cechą tych etykiet jest to, że po ich nałożeniu na wybraną powierzchnię (np. butelkę z napojem) i skierowaniu na nie strumienia ciepłego powietrza folia w trybie natychmiastowym kurczy się i dopasowuje się do kształtu opakowania, na którym ją umieszczono. Przy czym skurcz na obwodzie nie przekracza zwykle 60%,  a na wysokości praktycznie nie jest dostrzegalny. Aby etykiety termokurczliwe doskonale spełniały swoje role, kluczowe jest odpowiednie wybranie folii przy ich wykonywaniu. Najczęściej zaleca się wykonywanie takich etykiet ze specjalnej folii – shrink sleeve. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach rekomendowane jest do wykonania etykiet termokurczliwych zastosowanie specjalnej folii o wyższym poziomie skurczu.

Etykiety termokurczliwe idealnie nadają się nie tylko do znakowania towarów, ale i kreowania opakowań, promowania produktów, skutecznej i trwałej ochrony produktów.

Stosowanie etykiet termokurczliwych ma wiele zalet.  Te etykiety umożliwiają pokrycie nimi całych opakowań o nawet najbardziej nieregularnych kształtach. Etykiety te są odporne na ścieranie, czy inne niszczące czynniki. Dzięki etykietom termokurczliwym dodatkowo wzmocnione jest opakowanie.  Takie etykiety dają wreszcie znakomity efekt wizualny, za ich pośrednictwem można kreować różne, nowe opakowania.

Produkcja etykiet termokurczliwych – krok po kroku

Wspomniany wyżej rękaw jest produkowany ze specjalnej folii termokurczliwej. Ta jest po uformowaniu w tubę, kolejno zwijana.  Następnie rękaw jest cięty na mniejsze elementy i układany w pojemniku. Wokół niego ma być obkurczony, aby po podgrzaniu nabrać jego kształtu.

Czasami do produkcji etykiet termokurczliwych wykorzystuje się również folię PCV.  Za tym wyborem przemawiają jej liczne właściwości. Przede wszystkim jest folią dostępną na rynku w niskiej cenie, ma wysoki poziom połysku i przejrzystości, jest wytrzymała oraz elastyczna. Wyróżnia ją także wysoki poziom kurczliwości w niskich temperaturach.

Fizjoterapia – kierunek studiów

0
Fizjoterapia - kierunek studiów

Fizjoterapia jest nauka z zakresu rehabilitacji medycznej. Jej głównym celem jest praca nad poprawą kondycji psychofizycznej pacjenta, walka z bólem oraz ograniczeniami ruchowymi metodami nieoperacyjnymi i niefarmakologicznymi. Specjaliści w zakresie fizjoterapii zatrudniani są m.in.  w służbie zdrowia, ośrodkach sportowych, hospicjach, klubach fitness czy domach opieki. Jest to praca z ludźmi, dlatego trzeba się w tym odnajdować.

Studiowanie fizjoterapii

Kierunek fizjoterapia jest ściśle związany z medycyną, nauką o człowieku, więc będąc studentem tego kierunku  będziemy mieć zajęcia takie jak anatomia prawidłowa człowieka, biologia medyczna, biochemia, biofizyka, pedagogika, masaż leczniczy, fizykoterapia, genetyka czy farmakologia. Studia fizjoterapia są kierunkiem, na którym zgłębia się tajniki ludzkiej anatomii oraz procesów zachodzących w organizmie człowieka. Niewątpliwe nie jest to najłatwiejszy kierunek, ale bardzo potrzebny.

Na studiach fizjoterapii, jaki i później, w pracy bardzo ważna jest kondycja fizyczna. Często praca fizjoterapeuty z ludźmi z dużymi ograniczeniami ruchowymi powoduje duże zmęczenie.

Metody leczenia w fizjoterapii

Studia fizjoterapia przygotowują do różnych sposobów leczenia i uczą różnych metod leczenia, takich jak:

  • kinezyterapia, czyli leczenie przez gimnastykę,

  • fizykoterapia, czyli leczenie przez oddziaływanie na organizm różnymi bodźcami fizycznymi (elektroterapia, laseroterapia, hydroterapia, magnetoterapia i inne),

  • masaż leczniczy,

  • terapia manualna (badanie i leczenie stawów obwodowych i kręgosłupa),

  • leczenie uzdrowiskowe z wykorzystaniem czynników lokalnego klimatu.

Studia podyplomowe medyczne

Po ukończeniu studiów fizjoterpia można kontynuować naukę na studiach podyplomowych, które oferuje większość uczelni wyższych. Warto skorzystać z tej możliwości jeśli chcemy podnieść swoje kwalifikacje oraz uzyskać pożądane na rynku pracy specjalizacje. Szkoły wyższe oferują różne specjalności z zakresu fizjoterapii np. Fizjoterapia w sporcie, Fizjoterapia geriatryczna, Fizjoterapia w kosmetologii czy Neurorehabilitacja oraz wiele innych. 

Najważniejsze jest dobranie właściwej specjalności dla siebie. A dzięki studiom podyplomowym medycznym będziemy bardziej atrakcyjni dla pracodawcy.

Powierzchnie magazynowe w Szczecinie coraz popularniejsze

0
Powierzchnie magazynowe w Szczecinie coraz popularniejsze

Nastała moda na małe magazyny do wynajęcia – m.in. w Szczecinie, Wrocławiu czy Warszawie. Jeśli nie masz miejsca w biurze albo mieszkaniu, zainteresuj się tym najnowszym trendem.

Jak szybko i tanio zlecać przelewy euro?

0
Jak szybko i tanio zlecać przelewy euro?

Zmieniła się nasza rzeczywistość. Zarówno technologia, jak i intensywność podróżowania czy też robienia zakupów znacząco wpłynęły na sposób zarządzania pieniędzmi, zlecania przelewów walutowych a także samą wymianę walut. Okazuje się, że nie musimy już iść do banku czy kantoru i załatwiać skomplikowanych formalności, a na realizację zlecenia czekać nawet tydzień. Obecnie wystarczy dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego oraz dostosowana do potrzeb użytkowników bankowość elektroniczna oraz specjalne strony, dzięki którym wykonamy szybkie i bezpieczne przelewy euro. Co istotne, trzeba tylko wiedzieć, na jakie elementy zwracać uwagę, by nie przepłacić.

Wygodne przelewy w strefie euro

Największą korzyścią dla osób indywidualnych i firm jest szybka realizacja przelewów walutowych w strefie euro. Zazwyczaj wszystkie formalności nie przekraczają 24 godzin. Takie ułatwienia wynikają bezpośrednio z dyrektywy o usługach płatniczych, która obliguje kraje UE, Szwajcarię, Norwegię, Liechtenstein i Islandię do realizacji tak zwanych przelewów SEPA. Tego typu zlecenia obsługują wszystkie banki, które korzystają z programu. To proste, szybkie i bezpieczne rozwiązanie. Poza tym jest również atrakcyjne cenowo. Przelew euro można również zlecić w obrębie Polski i w tym wypadku będzie on również obsługiwany jako przelew zagraniczny. Dzięki temu unikniemy przelutowania oraz opłaty i prowizji za przelew. Warto więc na każdym etapie wykonywania operacji dokładnie sprawdzać, z jakich mechanizmów korzystamy.

Przelew zagraniczny – łatwo i szybko

Sama procedura wysyłania przelewu euro jest dokładnie taka sama jak krajowego. Należy jedynie pamiętać o tym, aby kliknąć opcję „przelew zagraniczny” oraz by wypełnić poprawnie wszystko konieczne punkty takie jak imię i nazwisko, kraj, adres, numer SWIFT banku odbiorcy, tytuł płatności, kwotę. Całość należy zatwierdzić wymaganym przez bank sposobem. W zależności od tego, jaką metodę wybierzemy, kosztami operacji zostaną obciążone konkretne osoby. Możemy wybierać transakcję, w której koszty przelewu są dzielone pomiędzy obie strony. Ta opcja jest niezwykle korzystna, ale tylko w momencie, gdy banki mają podpisane umowy o przyjmowaniu wzajemnych przelewów. W bezpieczniejszy dla klientów sposób wysyłane są przelewy euro SEPA, które są obciążone stałą opłatą pobraną od nadawcy. Takie rozwiązanie sprawia, że w żadnej sytuacji bank nie zaskoczy nas dodatkowymi kosztami, co może mieć miejsce przy realizacji przelewów SHA lub BEN. Poza kosztami warto zwrócić uwagę na to, że przelewy euro są obecnie idealnie dopasowane do stylu życia klientów indywidualnych i firm, a dzięki temu bez żadnych problemów szybko i tanio można wysłać pieniądze tam, gdzie się chce.

Co to jest MOSS i kogo dotyczy?

0
Co to jest MOSS i kogo dotyczy?

MOSS to nowe zasady rozliczania podatku VAT od usług elektronicznych świadczonych dla zagranicznych osób prywatnych w Unii Europejskiej. Przepisy weszły w życie od 1-go stycznia 2015 r. i muszą zapoznać się z nimi wszyscy przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi na odległość. Koniecznie muszą się do nich dostosować osoby oferujące usługi telekomunikacyjne, elektroniczne i nadawcze. Co to jest MOSS i co możemy z nim zrobić?

Czy MOSS dotyczy Twojej firmy? Klient zagraniczny, osoba prywatna

Tak jak wspominaliśmy we wstępie, z MOSS muszą się liczyć osoby, które, po pierwsze, świadczą swoje usługami dla klientów zagranicznych (mieszkających w Unii Europejskiej), po drugie, ich klienci nie są podatnikami VAT. Warto odnotować to ostatnie, ponieważ istnieją przedsiębiorcy, którzy nie są podatnikami VAT – w takiej sytuacji ustawa również uważa ich za osoby prywatne.

Przedsiębiorcy świadczący usługi elektroniczne

Czym według przepisów, są usługi elektroniczne? Według Art 7 1. są to usługi zautomatyzowane, których świadczenie wymaga minimalnego udziału człowieka i których wykonanie nie byłoby możliwe bez technologii informacyjnej. W szczególności jest to sprzedaż produktów w formie cyfrowej, oprogramowania, usługi wspomagające obecność przedsiębiorstw w sieci elektronicznej (np. tworzenie stron internetowych), dostępy do stron (np. informacyjnych, gier internetowych), odpłatne dostępy do wystawiania aukcji na stronach itd. Tutaj mamy trochę nieścisłości, bo np. tworzenie stron internetowych na 100% nie jest usługą, która wymaga minimalnego udziału człowieka. Wyżej wymienione przykłady obejmują jedynie usługi elektroniczne  – nie zapominajmy również o telekomunikacyjnych i nadawczych. Zachęcamy do zapoznania się z ustawą lub konsultacji prawnej.

Dwie opcje rozliczenia podatku VAT

Według prawa usługa świadczona konsumentowi z Unii wymaga rozliczenia w państwie nabywcy. Oznacza to dwie drogi rozliczenia dla przedsiębiorcy. Pierwszą jest rejestracja do celów VAT w kraju, z którego pochodzi konsument – ze względu na problematyczność tego rozwiązania, nie będziemy mówić o nim szerzej. Drugim jest wybór właśnie systemu MOSS (z ang. Mini One Stop Shop), który ułatwi mechanizm rozliczenia VAT.

Wymaga to przede wszystkim rejestracji do systemu w Drugim Urzędzie Skarbowym Warszawa Śródmieście – w tym celu należy złożyć formularz VIU-R. Regulacje wymagają również prowadzenie ewidencji, wystawiania faktur na życzenie nabywcy oraz stosowania stawki za usługę, jako obowiązuje w Państwie nabywcy. Faktury muszą być wystawiane w euro – wyjątkiem jest sytuacja, kiedy ta waluta nie obowiązuje w danym kraju – w takim wypadku należy zastosować walutę lokalną. Wymaga to również składania elektronicznej deklaracji VIU-D.

Oczywiście, rejestracja w systemie MOSS nie jest wymaga dla żadnego przedsiębiorcy. Niestety jedyną alternatywą jest rejestracja VAT w każdym kraju UE, w którym przedsiębiorca świadczy usługi na rzecz osób prywatnych. W praktyce często jest więc to jedyne sensowne rozwiązanie.

Zobacz więcej informacji na www.ktmh.pl

Kursy na żurawie budowlane – zarobki, dlaczego warto, gdzie odbyć kurs?

0
Kursy na żurawie budowlane

Początek roku i cały okres zimowy to doskonały czas na podniesienie swoich kwalifikacji, zwłaszcza w branży budowlanej. Jednymi z bardziej popularnych szkoleń są kursy na żurawie budowlane. Na jakie zarobki mogą liczyć świeżo upieczeni operatorzy żurawi, dlaczego warto i gdzie odbyć kurs na operatora żurawi wieżowych i samojezdnych?

Zarobki po kursie na żurawie budowlane są całkiem atrakcyjne

Według firmy analitycznej Sedlak & Sedlak zarobki operatorów żurawi budowlanych wahają się w granicach 3389 zł brutto (stan na luty 2018 roku). Niemniej jednak aż 50% operatorów może zarobić nawet 4210 zł brutto. Ze względu na ogromne zapotrzebowanie na wykwalifikowanych operatorów, możliwe jest bezproblemowe znalezienie pracy, zwłaszcza w dużych miastach w Polsce.

Poza pensją deweloperzy i firmy budowlane oferują operatorom wiele innych świadczeń pozapłacowych. Wśród tych benefitów wymienić można służbowy telefon, pakiet prywatnej opieki medycznej, a także ubezpieczenie na życie/NWW.

Operatorzy, którzy ukończą kurs oraz pozytywnie zaliczą egzamin państwowy, mogą również szukać pracy za granicą. Najchętniej wybieranymi krajami przez polskich operatorów żurawi wieżowych i samojezdnych są: Wielka Brytania, Norwegia, Niemcy i Holandia. Operatorzy w tych krajach mogą liczyć na miesięczny zarobek wynoszący powyżej 10 tys. zł.

Kursy na żurawie budowlane – dlaczego warto się szkolić?

Kurs na żurawie budowlane to doskonały sposób na łatwe poszerzenie swoich kompetencji, a także wejście w branżę budowlaną. Nie musisz kończyć studiów ani technikum budowlanego, a kurs trwa zaledwie od jednego do dwóch tygodni.

Podczas szkolenia operatorskiego na żurawie budowlane kursanci przyswajają jedynie istotną wiedzę praktyczną i teoretyczną, która przygotowuje ich do pracy w zawodzie. Do kursu przystąpić może każda osoba, która: ukończyła 18. rok życia, nie wykazuje przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku, a także ma wykształcenie co najmniej podstawowe. Dzięki temu operatorem żurawi wieżowych może być niemal każdy, bez względu na wiek, wykształcenie i dotychczas nabyte umiejętności.

Gdzie odbyć kurs na żurawie budowlane?

Kursy na żurawie budowlane organizowane są przez firmy szkoleniowe – takie jak firma dźwigowa Urbanek. Kursy organizowane są w każdym większym mieście w Polsce na zamówienie firmy chcących szkolić swoich pracowników lub gdy zbierze się odpowiednia ilość osób chcących szkolić się w sposób indywidualny.

Kursy na żurawie budowlane składają się z części teoretycznej i praktycznej, na których kursanci poznają praktyczne wiadomości dotyczące aktualnych przepisów DT i BHP, a także procedur, obowiązków i sposobów postępowania podczas pracy operatorskiej. Każdy kurs operatorski wieńczony jest państwowym egzaminem składanym przed dwuosobową komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Egzamin weryfikuje wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne obsługi wybranego żurawia budowlanego. Pracę operatorską można legalnie zaczynać od razu po pozytywnym zaliczeniu egzaminu.

Szkolenia mogą odbywać się w trybie dziennym, wieczorowym, weekendowym i przyśpieszonym, zarówno w siedzibie firmy zamawiającej kurs, jak i w sali wynajmowanej przez firmę szkoleniową. Dzięki tak dużej elastyczności kursanci zyskują możliwość dostosowania czasu i miejsca odbywania się szkolenia do swoich potrzeb. Co istotne, przy przyśpieszonym trybie szkolenia możliwe jest ukończenie kursu w jeden tydzień roboczy, co znacząco zwiększa atrakcyjność szkolenia operatorskiego względem pozostałych kursów na maszyny i urządzenia w branży budowlanej.

Chcesz odbyć kurs na żurawie budowlane? Sprawdź szkolenia organizowane przez firmę dźwigową Urbanek i poznaj najlepszą ofertę w Twoim mieście.

ZOBACZ TEŻ: