czwartek, wrzesień 19, 2024

Kursy na żurawie budowlane – zarobki, dlaczego warto, gdzie odbyć kurs?

0
Kursy na żurawie budowlane

Początek roku i cały okres zimowy to doskonały czas na podniesienie swoich kwalifikacji, zwłaszcza w branży budowlanej. Jednymi z bardziej popularnych szkoleń są kursy na żurawie budowlane. Na jakie zarobki mogą liczyć świeżo upieczeni operatorzy żurawi, dlaczego warto i gdzie odbyć kurs na operatora żurawi wieżowych i samojezdnych?

Zarobki po kursie na żurawie budowlane są całkiem atrakcyjne

Według firmy analitycznej Sedlak & Sedlak zarobki operatorów żurawi budowlanych wahają się w granicach 3389 zł brutto (stan na luty 2018 roku). Niemniej jednak aż 50% operatorów może zarobić nawet 4210 zł brutto. Ze względu na ogromne zapotrzebowanie na wykwalifikowanych operatorów, możliwe jest bezproblemowe znalezienie pracy, zwłaszcza w dużych miastach w Polsce.

Poza pensją deweloperzy i firmy budowlane oferują operatorom wiele innych świadczeń pozapłacowych. Wśród tych benefitów wymienić można służbowy telefon, pakiet prywatnej opieki medycznej, a także ubezpieczenie na życie/NWW.

Operatorzy, którzy ukończą kurs oraz pozytywnie zaliczą egzamin państwowy, mogą również szukać pracy za granicą. Najchętniej wybieranymi krajami przez polskich operatorów żurawi wieżowych i samojezdnych są: Wielka Brytania, Norwegia, Niemcy i Holandia. Operatorzy w tych krajach mogą liczyć na miesięczny zarobek wynoszący powyżej 10 tys. zł.

Kursy na żurawie budowlane – dlaczego warto się szkolić?

Kurs na żurawie budowlane to doskonały sposób na łatwe poszerzenie swoich kompetencji, a także wejście w branżę budowlaną. Nie musisz kończyć studiów ani technikum budowlanego, a kurs trwa zaledwie od jednego do dwóch tygodni.

Podczas szkolenia operatorskiego na żurawie budowlane kursanci przyswajają jedynie istotną wiedzę praktyczną i teoretyczną, która przygotowuje ich do pracy w zawodzie. Do kursu przystąpić może każda osoba, która: ukończyła 18. rok życia, nie wykazuje przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku, a także ma wykształcenie co najmniej podstawowe. Dzięki temu operatorem żurawi wieżowych może być niemal każdy, bez względu na wiek, wykształcenie i dotychczas nabyte umiejętności.

Gdzie odbyć kurs na żurawie budowlane?

Kursy na żurawie budowlane organizowane są przez firmy szkoleniowe – takie jak firma dźwigowa Urbanek. Kursy organizowane są w każdym większym mieście w Polsce na zamówienie firmy chcących szkolić swoich pracowników lub gdy zbierze się odpowiednia ilość osób chcących szkolić się w sposób indywidualny.

Kursy na żurawie budowlane składają się z części teoretycznej i praktycznej, na których kursanci poznają praktyczne wiadomości dotyczące aktualnych przepisów DT i BHP, a także procedur, obowiązków i sposobów postępowania podczas pracy operatorskiej. Każdy kurs operatorski wieńczony jest państwowym egzaminem składanym przed dwuosobową komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Egzamin weryfikuje wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne obsługi wybranego żurawia budowlanego. Pracę operatorską można legalnie zaczynać od razu po pozytywnym zaliczeniu egzaminu.

Szkolenia mogą odbywać się w trybie dziennym, wieczorowym, weekendowym i przyśpieszonym, zarówno w siedzibie firmy zamawiającej kurs, jak i w sali wynajmowanej przez firmę szkoleniową. Dzięki tak dużej elastyczności kursanci zyskują możliwość dostosowania czasu i miejsca odbywania się szkolenia do swoich potrzeb. Co istotne, przy przyśpieszonym trybie szkolenia możliwe jest ukończenie kursu w jeden tydzień roboczy, co znacząco zwiększa atrakcyjność szkolenia operatorskiego względem pozostałych kursów na maszyny i urządzenia w branży budowlanej.

Chcesz odbyć kurs na żurawie budowlane? Sprawdź szkolenia organizowane przez firmę dźwigową Urbanek i poznaj najlepszą ofertę w Twoim mieście.

Meble w niższej cenie – jak tanio wyposażyć swoje nowe mieszkanie?

0
Meble w niższej cenie – jak tanio wyposażyć swoje nowe mieszkanie?

Jeśli planujesz zakup nowego mieszkania lub właśnie je kupiłeś, zapewne szukasz sposobów na zmniejszenie kosztów związanych z jego wyposażeniem. Pomijając koszty podstawowego wykończenia wnętrza, sporym obciążeniem dla osób urządzających nowe mieszkanie jest również zakup mebli. Na szczęście istnieje kilka sposobów na zredukowanie tego typu kosztu, nawet wówczas, gdy interesuje Cię zakup mebli markowych. Jakie to sposoby?

Szukaj promocji

Najprostszym sposobem redukcji kosztu zakupu mebli jest oczywiście wyczekanie do okresu promocji. Zwykle promocje na meble zaczynają się zimą i trwają do wczesnej wiosny. Później rynek meblowy się rozkręca i na znaczne obniżki cen nie ma już co liczyć. Poza tym w okresie zimy wiele sklepów chce pozbyć się starego towaru, dlatego chętnie go przecenia. Na największe rabaty na meble można liczyć zatem w okresie zimowym i jeśli tylko masz możliwość zakupu mebli właśnie w tym czasie, na pewno co nieco zaoszczędzisz.

Negocjacja cen

Szukając oszczędności, zwłaszcza gdy robisz zakupy za większą kwotę, nie bój się cenowych negocjacji. Jeśli będziesz nieustępliwy, sprzedawca z pewnością naliczy jakąś zniżkę. Warto pamiętać, że praktycznie każdy sprzedawca dopuszcza jakiegoś rodzaju rabaty na meble i jeśli klient upiera się przy upuście, a sprzedawca widzi, że jest on zdeterminowany do zakupu mebli, zwykle pójdzie mu na rękę. Co ważne, ceny możesz negocjować nie tylko w sklepach zajmujących się sprzedażą tradycyjną, ale także w sklepach internetowych. W tym drugim przypadku poluj również na różne akcje promocyjne, na przykład na publikowane przez sklepy kody rabatowe, które można uzyskać, zapisując się do newslettera. Oczywiście w takim przypadku rabat na meble nie będzie zbyt wysoki, ale zawsze jest to oszczędność w granicach kilkunastu-kilkudziesięciu złotych.

Porównywarki produktów

Kupując oryginalny, markowy produkt, możesz również skorzystać z tzw. porównywarek cen. Wystarczy wpisać nawę mebla, jaki chcesz kupić i dotrzesz do listy sklepów, które mają go w swojej ofercie. Od razu poznasz aktualne ceny na ten produkt i będziesz mógł zdecydować, która oferta jest dla Ciebie najkorzystniejsza. Warto pamiętać, że wysokie rabaty na meble nie muszą wiązać się jedynie z ceną samego produktu. Niekiedy ważniejszym upustem może być bezpłatna dostawa lub możliwość bezproblemowego zwrotu, gdy towar okaże się uszkodzony lub wybrakowany. W przypadku mebli koszt dostawy może być naprawdę wysoki, a zatem rabat na meble z dostawą może oznaczać na przykład darmowy transport mebli w zasięgu kilkudziesięciu kilometrów od sklepu.

Jak pożyczyć pieniądze online?

0
Jak pożyczyć pieniądze online?

Często w życiu pojawia się okazja, na którą potrzebne są dodatkowe środki. Kiedyś uzyskanie pożyczki wiązało z wizytą w banku. Związane jest to z długimi kolejkami, skomplikowanymi procedurami kredytowymi Zawstydzającymi pytaniami pracownika banku. W dobie Internetu uzyskanie dodatkowych środków pozbawione jest tych nieprzyjemności. Sprawdź, co musisz wiedzieć o uzyskaniu pieniędzy przez Internet.

  • Zaciągniecie kredytu online, odbywa się niewiarygodnie szybko. Środki mogą pojawić się na koncie już w 15 minut.
  • Wiele ofert będzie miało różne koszty. Aby uniknąć wybrania nieodpowiedniej oferty, zapoznaj się ze wskaźnikiem rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania (RRSO). Zawiera ona nie tylko oprocentowanie, ale wszystkie koszty kredytowe.
  • Pamiętaj, że pożyczka wzięta przez Internet jest zobowiązaniem kredytowym. Przelicz czy będzie możliwość terminowej spłaty kredytu.
  • Wybierając pożyczkodawcę, sprawdź, czy są już jakieś opinie o nim. Zaufaj sprawdzonym dostawcom.

W dobie powszechnego dostępu do Internetu otrzymanie dodatkowych środków nie jest dłużej problemem. Dzięki szerokiej gamie pożyczek online potrzebne pieniądze mogą być na koncie już w ciągu 15 minut po złożeniu wniosku. Pożyczanie przez Internet ma wiele zalet. Klienci cenią sobie zaoszczędzony czas, którego nie muszą spędzać w kolejkach do Banków, aby wziąć klasyczną pożyczkę. Dodatkowo należy pamiętać, że tego typu pożyczki mają uproszczoną formalność, co sprawia, że potrzeba mniej dokumentów niż do zaciągnięcia zobowiązania bankowego.

Warto porównać oferty różnych dostawców, aby wybrać tę odpowiednią. Nie tylko oprocentowanie wpływa na koszt pożyczki. Dobrym wskaźnikiem, który pozwoli wybrać satysfakcjonującą ofertę, jest rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO). Zawiera ona nie tylko oprocentowanie, ale wszystkie prowizje i opłaty. Dzięki RRSO można dokładnie ustalić, ile pożyczka będzie kosztować i porównać z konkurencyjnymi ofertami.

Należy pamiętać, że pomimo tego, iż takie zobowiązanie nie wymaga dużej formalności, to wciąż jest to kredyt. Pożyczone pieniądze będzie trzeba spłacić w terminie, na który została zawarta umowa. Pierwszą rzeczą, zanim takie środki się pożyczy, jest rozważenie, czy spłata zadłużenia nie będzie problemem. Jeżeli nie występują przeciwskazana, taki kredyt można wziąć.

Wybierając dostawcę środków, warto zaufać profesjonalnym firmom. Dzięki opiniom, które można znaleźć w Internecie, wybór odpowiedniego dostawcy nie powinien być problemem. Jednym z zaufanych pożyczkodawców jest LendonRaty.

Rodzaje filtrów do wody

0
woda dla firm

Na rynku pojawiło się wiele urządzeń służących do uzdatniania wody. Woda dla firm może zostać przefiltrowana na kilka sposobów. Dzięki temu bez problemu można dobrać najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla siebie.

Elektroniczne systemy uzdatniania wody

To takie urządzenia, które mają na celu oczyszczenie instalacji i urządzeń wody, która nadaje się do picia, ale także sanitarnej z kamienia, nalotów i innych osadów. Ich działanie nie zmienia składu wody, nic do niej nie dodaje, ani z niej nie usuwa. To bardziej fizyczny proces, który nie ingeruje w jej skład. Przedłuża żywotność pozostając wodę w pełni namineralizowaną. Takie filtry do wody dobrze stosować w miejscach, gdzie ma się dostęp do namineralizowanej wody.

Magnetyzery

Magnetyzery wody to filtry, które rozpuszczają osady i uniemożliwiają powstawanie nowych w rurach oraz w urządzeniach. Ponownie nie zmieniają zawartości wody. Takie urządzenia nie tworzą ścieków oraz nie potrzeba im dostarczania chlorku sodu, który zastępuje jony wapnia i magnezu.

Filtry łazienkowe

Podczas kąpieli często powstają zacieki w kabinie prysznicowej. Niestety, są one spowodowane zbyt dużą zawartością związków chemicznych w wodzie i trzeba je zmywać po każdej kąpieli. Istnieją urządzenia do filtrowania wody w łazience, dzięki czemu niepotrzebne stają się każdorazowe ścieranie zacieków oraz wydawania pieniędzy na środki chemiczne.

Czyszczenie wody nie jest procesem złożonym oraz szkodliwym. Dzisiejsze systemy uzdatniania wody stają się coraz tańsze i wydajniejsze za sprawą postępu technologicznego i coraz lepszych rozwiązań. Warto przemyśleć zakup, ponieważ filtry do wody nie wymagają częstej ingerencji, a ich regeneracja jest zautomatyzowana. Dla gospodarstw z niskim budżetem świetnie sprawdzą się filtry ze złożem kationowym, które „podmienia” jony wapnia i magnezu na sód. Woda dla firm powinna być filtrowana na dużo większą skale, gdyż generuje to ogromne oszczędności. W takim przypadku świetnym rozwiązaniem stają się automatyczne filtry, który czyszczą wodę fizycznie.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy – co powinniście o nim wiedzieć, jak w lipcu 2018 zmieniła się ustawa?

0
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy - co powinniście o nim wiedzieć, jak w lipcu 2018 zmieniła się ustawa?

Pranie pieniędzy z nie do końca legalnych i zgodnych z prawem interesów, a nawet finansowanie terroryzmu, jest traktowane w sposób niezwykle poważny przez Unię Europejską. Świadczyć mogą o tym częste zmiany i zaostrzanie kar dla osób, które zdecydowały się na złamanie prawa. Ostatnią zmianą jest dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r.

Polski prawodawca jednak nie pozostaje w cieniu, co można zauważyć po nowej ustawie z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Czego można się po niej spodziewać i jak wpłynie ona na rynek biznesu? Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat regulacji, które mogą mieć znaczenie dla Twojej firmy.

Kto powinien zainteresować się tematem?

Oczywiście wszyscy, ponieważ im większa wiedza na temat obecnego prawa, tym lepiej dla biznesu i czynności rozwojowych. Jednak pewne grupy muszą koniecznie wprowadzić nowe procedury, a należą do nich m.in. takie instytucje obowiązane jak:

  • banki i ich oddziały (również zagraniczne oraz powiernicze),
  • instytucje finansowe i kredytowe,
  • instytucje płatnicze (płatności elektroniczne także),
  • spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe,
  • biura usług płatniczych i agenci rozliczeniowi,
  • firmy inwestycyjne,
  • przedsiębiorcy kantorowi (w tym internetowe działalności),
  • spółki prowadzące rynki regulowane,
  • zakłady ubezpieczeń,
  • fundusze inwestycyjne,
  • bukmacherzy,
  • pośrednicy nieruchomości,
  • w ograniczonym zakresie: notariusze, adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi,
  • przedsiębiorcy zajmujący się tworzeniem jednostek organizacyjnych,
  • osoby pełniące funkcję członka zarządu spółki,
  • jednostki zajmujące się prowadzeniem wirtualnego biura,
  • przedsiębiorcy przyjmujący w gotówce powyżej 10 tysięcy euro, nawet przy wiązanych transakcjach.

Jak widać, lista jest naprawdę długa i momentami kontrowersyjna, jednak biorąc pod uwagę wiele możliwości prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, prawodawca musi zabezpieczyć się na każdą ewentualność, tak aby przeciwdziałanie praniu pieniędzy w jego przedsiębiorstwie było skuteczne i sprawne.

Obowiązki i procedura zgłaszania nieprawidłowości

W pierwszej kolejności należy wyznaczyć członka zarządu, który odpowiedzialny będzie m.in. za wdrożenie obowiązkowej procedury. Następnym krokiem jest utworzenie kadry kierowniczej. Jej zadaniem będzie wykonywanie obowiązków ustawowych (np. przeprowadzenie i aktualizacja ocen ryzyka lub stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego, w tym weryfikowanie kontrahentów). Wszystkie spółki prawa handlowego poza spółkami partnerskimi i publicznymi spółkami akcyjnymi, zobowiązane są do przekazywania informacji o beneficjentach rzeczywistych.

Jeśli w firmie dochodzi do nieprawidłowości finansowych lub prawnych, każdy pracownik i kontrahent powinien posiadać możliwość anonimowego zgłoszenia zaistniałej sytuacji do kierownika. Proces ten nazywany jest przez Ustawę Whistleblowingiem.

Dlaczego firmy muszą wprowadzić taką formę anonimowych procedur zgłaszania nieprawidłowości? Ponieważ większość pracowników w obawie o konsekwencje lub zemstę swoich kolegów i przełożonych, nie decydowała się na informowanie szefostwa na temat zaistniałej sytuacji. Dzięki temu otrzymują oni możliwość szybkiego reagowania, które nie będzie obarczone zagrożeniem.

Kary przewidziane w ustawie

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu przedstawia także regulacje, określające również konsekwencje niedopilnowania wszystkich wymienionych wyżej czynności. Ustawodawca w tym wypadku grozi m.in. takimi karami jak:

  • zabraniem koncesji, zezwolenia lub nawet wykreśleniem z rejestru działalności regulowanej,
  • publikacja informacji o naruszeniu ustawy w BIP,
  • kary pieniężne do wysokości dwukrotności kwoty osiągniętej korzyści lub unikniętej straty; jeśli nie jest możliwe ustalenie – do kwoty 1 mln euro (w przypadku kantorów, instytucji finansowych, pożyczkowych i banków, kara może wynosić nawet 5 mln euro lub 5% obrotu wykazanego w sprawozdaniu).

Warto przygotować swoją firmę w związku z nowymi przepisami. I zdawać sobie sprawę, że system AML należy dopasować do wielkości przedsiębiorstwa. Np. system analityczny AML dla małych i średnich firm będzie inny niż rozwiązanie AML dla mikrofirm czy dla korporacji – należy zwracać na to uwagę.

Jak dbać o drzwiczki kominkowe?

0
Jak dbać o drzwiczki kominkowe

Jak pewnie wiesz, http://ignif.com/ to solidna firma zajmująca się ręcznym wykonaniem solidnych drzwi kominkowych. Warto zlecić właśnie jej wykonanie tej niezbędnej rzeczy jaką są drzwiczki kominkowe. Kiedy ten etap mamy już za sobą, pozostaje do wyjaśnienia kwestia tego, jak takowe drzwi się czyści oraz czy jest to skomplikowany proces?

Cóż nam bowiem po solidnych i praktycznych drzwiach do paleniska skoro będą one nieosiągalne do umycia. Producent drzwi kominkowych Ignif wymyślił praktyczne drzwi, które dzięki systemowi Clean Glass nakierowują powietrze tak, by przez odpowiedni kąt napływu redukowały zabrudzenia. Brzmi jak drzwi kominkowe idealne, prawda? Takie właśnie są, ale warto pamiętać, że musimy o nie dbać własnoręcznie. Czyste i przejrzyste drzwiczki kominkowe do podstawa. Czym zatem wspomóc proces czyszczenia i jakie preparaty będą idealne?

Brudne szyby, zasłaniające widok ognia to wina przede wszystkim sadzy. Powstaje ona w wyniku niepełnego spalania produktów, w których składzie występuje duża ilość węgla. Sadza to czarny i tłusty produkt spalania, którego koniecznie trzeba się pozbyć, by móc cieszyć się eleganckim i estetycznym wystrojem wnętrza. Czysty kominek prawdę powie o jego właścicielu. Z pomocą wyczyszczenia plam po sadzy przyjdzie nam płyn do naczyń. Tak, to najskuteczniejszy, a zarazem najprostszy sposób mycia szyb. Rozpuści wszelki tłuszcz. Jeśli Twoje szyby pokryte są sadzą- nie czekaj, płyn do naczyń w rękę i do działa! Czyste szyby drzwi kominkowych nigdy nie były tak proste do osiągnięcia jak z płynem do naczyń.

Po skończeniu etapu mycia płynem szyb kominkowych, należy wypolerować je starą gazetą. Warto pamiętać, że powinna to być gazeta, a nie kolorowe czasopismo. To ważne, tylko prawdziwa gazeta może nadać połysku drzwiom kominka.

Pamiętajmy, że w drogeriach są preparaty przeznaczone do czyszczenia domowego ogniska. Jeśli powyższe rady zawodzą- wybierz się do drogerii. Czyste drzwi do kominka na wymiar zasługują na szczególną pielęgnację!

Czy zlecanie obsługi marketingu zewnętrznej firmie się opłaca?

0
Czy zlecanie obsługi marketingu zewnętrznej firmie się opłaca?

Żyjemy w czasach, gdy przedsiębiorcy zlecają mnóstwo pracy firmom zewnętrznym. Jest to tak zwany outsourcing, czyli tłumacząc w bardzo prostych słowach na polski – zewnętrzne źródła. Tymi źródłami są właśnie inne firmy, którym zlecić można wykonanie dla nas różnych prac. Jest to dobre dla gospodarki, ponieważ nakręca ją, pozwala mniejszym firmom istnieć i daje im więcej pracy, a więc i większe zarobki. Dziś sprawdzimy czym jest outsourcing marketingowy, czyli innymi słowy zlecanie obsługi marketingowej firmy zewnętrznemu podmiotowi. Czy to ma sens i może przynieść realne korzyści? O tym dowiemy się z naszego poradnika.

Zleć i zapomnij

Dlaczego korzystamy z outsourcingu? Otóż jest to po prostu wynikiem oszczędności czasu, jakie firma dzięki temu ma. Nie ma konieczności tworzenia dodatkowej komórki pracowniczej, która będzie obsługiwać – w tym przypadku marketing – ale może również to być cokolwiek innego. Po prostu całością zajmuje się jakieś zewnętrzne przedsiębiorstwo, a firma otrzymuje gotowy produkt. Nie da się ukryć, że w dobie powszechnego braku czasu jest to ogromna zaleta. Dzięki temu można zająć się tym, co firma naprawdę ma do zrobienia, a nie wszystkim po trochu. Nie bez powodu mówi się, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego zarazem. Outsourcing jest więc odpowiedzią na ten problem i to dość trafną.

Czy to działa na marketing?

Czym jest marketing zapewne wszyscy wiemy. Jest to zachęcanie klientów do zakupu naszych towarów czy skorzystania z naszych usług. Marketing to jednak szerzej rozumiana sprawa w przedsiębiorczości, bo dochodzi tutaj także budowanie wizerunku firmy, public relations i tak dalej. Czy warto tak ważną rzecz zlecać jakiemuś zewnętrznemu podmiotowi? Na pewno będzie to dobrym pomysłem wtedy, gdy firma której zlecamy dane działania, nie będzie w jakimś stopniu konkurencyjna dla nas samych. Inaczej mogłoby dochodzić do dość nieprzyjemnej sytuacji, w której zlecamy obsługę własnego marketingu niejako swojej konkurencji, której przecież wcale nie zależy na tym, by nam się dobrze powodziło. Jednak mimo wszystko tyczy się to znacznej mniejszości firm, dlatego możemy sobie tutaj pozwolić na sporą dowolność.

Trzeba więc jasno powiedzieć, że outsourcing marketingowy działa doskonale i dobrze się ma. Firmy, które zajmują się tą kwestią, są bardzo wyspecjalizowane i definitywnie wiedzą co robią. Natomiast przedsiębiorstwo, które zleca zajmowanie się marketingiem firmie zewnętrznej, zdejmuje z siebie sporą część trudnej pracy, jaką jest budowa relacji z klientem. Jeśli tylko nie wkrada się w to wszystko niezdrowa konkurencja między firmami, to z takiej współpracy bardzo szybko przychodzą bardzo konkretne owoce.

Freelancer a agencja interaktywna. Komu zlecić reklamę internetową?

0
Freelancer a agencja interaktywna. Komu zlecić reklamę internetową?

Obecnie wiele osób decyduje się na prowadzenie reklam internetowych. Tyczy się to zarówno osób prywatnych, jak i firm, które dzięki takim reklamom mogą zdobyć nowych klientów. Zainteresowani stają jednak przed sporym dylematem jeśli chodzi o wybór wykonawcy takiej reklamy. Zwykle do wyboru ma się freelancera lub agencję interaktywną. Która z opcji będzie korzystniejsza?

Jakie są różnice?

Freelancer działa na zasadzie wolnego zawodu, a więc ma na pewno więcej czasu na wykonanie reklamy. Często jednak nie dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami lub zapleczem, aby wykonać reklamę na najwyższym poziomie. Wiadomo, że decydując się na freelancera zapłaci się mniejsze pieniądze, ale nie na kosztach reklamodawca powinien się skupiać, a na jakości wykonania usługi.

Agencja interaktywna zatrudnia w swoich szeregach specjalistów, tworzy kreacje reklamowe na wielu płaszczyznach, np. w social mediach, a więc reklama na Facebooku lub Instagramie. Dodatkowo posiada spore referencje, które można sobie przejrzeć na stronie agencji, tak aby móc zobaczyć, jakie projekty pracownicy agencji mają już na swoim koncie. Pracuje tam wielu specjalistów, którzy nawzajem się uzupełniają, mowa tutaj np. o:

  • grafikach,
  • copywriterach,
  • programistach,
  • pozycjonerach,
  • designerach.

Teoretycznie wybór jest więc prosty. Warto polegać na profesjonalnej agencji interaktywnej, która zapewnia zainteresowanym większe pole manewru i lepsze rezultaty prac. W przypadku jednak, gdy ktoś dysponuje niewielkim budżetem wtedy nieco lepszą opcją będzie freelancer, jednak cena nigdy nie powinna znajdować się na pierwszym miejscu. Agencja interaktywna zadba jednak dodatkowo o promocję graficzną, w wyszukiwarkach oraz na poczcie elektronicznej. Zdecydować można się tym samym na kompleksową usługę.

Na jakich kryteriach się skupić przy doborze wykonawcy?

Przy doborze wykonawcy działań naprawczych typu optymalizacja strony lub reklamy internetowej trzeba skupić się na tym, czy:

  • potencjalny wykonawca dysponuje szeroką wiedzą na temat marketingu,
  • wykonawca ma doświadczenie w swojej branży,
  • wykonawca posiada portfolio.

Po zapoznaniu się z portfolio można dużo łatwiej podjąć ostateczną decyzję. Na pewno na stronach agencji interaktywnych będzie można liczyć na informacje o zrealizowanych projektach, natomiast freelancerowi często trzeba wierzyć na słowo. 

Czy ludzie dalej piszą piórem?

0
Czy ludzie dalej piszą piórem?

W dzisiejszym artykule zajmiemy się na pozór zapomnianą sztuką pisania piórem. Bardzo wiele osób przerzuciło się już na długopisy, ponieważ są one tańsze w utrzymaniu, a samo pisanie okazuje się szybsze i łatwiejsze. Piórko kulkowe to przyrząd piśmienniczy wykorzystywany najczęściej przez dzieci z edukacji wczesnoszkolnej, które dopiero uczą się stawiania pierwszych liter. Pióro jest wymagające, dzięki czemu ich charakter pisma ma szanse się ukształtować.

Sztuka pisania piórem

Pozostaje pytanie, czy osoby dorosłe piszą też piórem kulkowym? Wbrew pozorom znajdzie się całkiem pokaźna grupa, która wyznaje nadal zasadę, że jak coś pisać, to tylko piórem. Inni będą jego zwolennikami, aczkolwiek z zastrzeżeniem, że takim przyrządem podpisuje się tylko ważne dokumenty. Bez względu na to, jaki stosunek do niego żywimy, pióro kulkowe na zawsze pozostanie najlepszym wyborem. Z jednej strony warto zwrócić uwagę na charakter pisma. Długopisem nigdy nie uda nam się stworzyć tak ładnego ciągu liter, jakie jest w stanie zaoferować na pióro. Wszystko ze względu na specjalny system pisania przy pomocy stalówki, który był doskonalony od setek tysięcy lat. Obecnie pióra kulkowe są bardzo zaawansowane technologicznie, specjalna pompka zapewnia stały i nieprzerwany dopływ atramentu, a wyprofilowane uchwyty, sprawiają, że ręka nie męczy się nawet przy bardzo długich wypowiedziach pisemnych.

Prestiżowy przyrząd piśmienniczy

Pióra wieczne przez wiele osób uznawane są za synonim luksusu. Szczególnie gdy wybieramy pióra renomowanych marek, które są obecne na rynku do wielu lat. Ceny tego typu produktów są bardzo duże, jednak nie ma się co dziwić, że za prestiż trzeba płacić. Posiadanie pióra wiecznego drogiej marki może być porównywane z noszeniem luksusowego zegarka czy innych elementów biżuterii. Obecnie pióra kulkowe pełnią już nieco inną rolę, jednak symbolika została zachowana. Już zawsze pióro będzie uznawane za wyjątkowy przyrząd, który z pewnością posiada większą wartość niż zwyczajny długopis.

Nowoczesne pióra

Jak już wspominaliśmy, obecnie producenci piór kulkowych stawiają na innowacyjne rozwiązania, które mają sprawić, że ich przyrządy będą użyteczne i funkcjonalne na wszystkich płaszczyznach. Z pióra kulkowego korzystają zarówno najmłodsi, jak i dorosłe osoby. To doskonały pomysł do biura, w którym nadal często musimy jeszcze wypełniać i podpisywać dokumenty. W sklepach z artykułami papierniczymi z pewnością znajdziemy kilka rodzajów pióra, dlatego jesteśmy przekonani, że uda się dostosować najlepszy wariant.

Co powinien zawierać dobry serwis informacyjny?

0
Co powinien zawierać dobry serwis informacyjny?

Serwis czy też portal internetowy to zupełnie inne zagadnienie niż standardowa strona www. Różni go specyfika i kluczowe elementy, które powinien zawierać. Co powinno wchodzić w skład serwisu i na co należy zwrócić uwagę projektując lub też implementując tego rodzaju rozwiązanie?

Dla kogo ma to być serwis?

To pierwsza i bardzo ważna decyzja. Czym tak w zasadzie ma być serwis informacyjny? O czym ma informować? Do kogo docierać? Należy sobie odpowiedzieć na te pytanie i na ich podstawie zacząć tworzyć portale informacyjne. Jednocześnie powinno się przy tym pamiętać, że jeśli coś jest dla wszystkich, to jest tak naprawdę dla nikogo. Nie każdy może być TVN24 i prezentować wiadomości z każdego zakresu tematycznego.

Jednocześnie tematyka ma też wpływ na projekt graficzny portalu informacyjnego. Inaczej powinna wyglądać witryna, która prezentuje wiadomości ze świata sportu, a inaczej taka, która stawia na newsy związane z życiem celebrytów. Na poziomie layoutu to także będzie bardzo ważny element i czynnik.

Wyróżnienie najważniejszych informacji

Informacje mają to do siebie, że szybko się dezaktualizują. Jednocześnie niektóre z nich są bardziej poczytne i interesujące, a inne mniej. Stąd też dobry serwis informacyjny powinien mieć specjalną zakładkę, w której znajdują się najgorętsze, najczęściej czytane teksty lub też oglądane materiały wideo.

Można to rozwiązać w różnorodny sposób – za pomocą slidera, osobnej zakładki czy też inaczej oznaczanych tytułów. Ważne jednak, aby taka sekcja znalazła się w serwisie informacyjnym. Jeśli mamy mało czasu, to szukamy tego, co najbardziej interesuje ludzi, a wydawca powinien przekazać im to w przystępny i przede wszystkim łatwy do znalezienia sposób.

Dobry system zarządzania mediami

Serwis informacyjny to nie tylko dużo informacji, ale także dużo zdjęć. Dlatego warto przemyśleć sposób, który ułatwi tworzenie galerii i regularnie uploadowania różnorodnych fotek. Często zdarza się, że to przecież nie tylko nagłówek, ale też fotografia jest bardzo ważnym elementem decydującym o klikalności.

Stąd też nie tylko ważne jest odpowiednie zarządzanie mediami, ale także ich optymalizacja. Aby newsy wczytywały się szybko, to i zdjęcia nie powinny ważyć zbyt wiele. Stąd też dobrze byłoby rozważyć wtyczkę, która pozwala kompresować poszczególne obrazki – zyska na tym zarówno SEO, jak i user experience.

Łatwy w obsłudze CMS

Dobry portal informacyjny to nie tylko aktualności – to także przede wszystkim liczne wiadomości. Aby regularnie dodawać tego typu teksty, należy mieć cały zespół newsmanów, którzy zadbają o content portalowy. Z kolei oni, aby wygodnie dodawać kolejne teksty, powinni móc robić to poprzez łatwy w obsłudze Content Management System.

Dlaczego? Nie każdy jest programistą czy też koderem, aby radzić sobie z wstawianiem tekstu poprzez edytor html. Dlatego łatwy i przystępny CMS to podstawa. Jako przykład warto podać tutaj Drupal czy WordPress, które doskonale sprawdzą się jako element serwisu informacyjnego i ułatwią publikowanie newsów.

ZOBACZ TEŻ: