środa, styczeń 15, 2025

Fizjoterapia – kierunek studiów

0
Fizjoterapia - kierunek studiów

Fizjoterapia jest nauka z zakresu rehabilitacji medycznej. Jej głównym celem jest praca nad poprawą kondycji psychofizycznej pacjenta, walka z bólem oraz ograniczeniami ruchowymi metodami nieoperacyjnymi i niefarmakologicznymi. Specjaliści w zakresie fizjoterapii zatrudniani są m.in.  w służbie zdrowia, ośrodkach sportowych, hospicjach, klubach fitness czy domach opieki. Jest to praca z ludźmi, dlatego trzeba się w tym odnajdować.

Studiowanie fizjoterapii

Kierunek fizjoterapia jest ściśle związany z medycyną, nauką o człowieku, więc będąc studentem tego kierunku  będziemy mieć zajęcia takie jak anatomia prawidłowa człowieka, biologia medyczna, biochemia, biofizyka, pedagogika, masaż leczniczy, fizykoterapia, genetyka czy farmakologia. Studia fizjoterapia są kierunkiem, na którym zgłębia się tajniki ludzkiej anatomii oraz procesów zachodzących w organizmie człowieka. Niewątpliwe nie jest to najłatwiejszy kierunek, ale bardzo potrzebny.

Na studiach fizjoterapii, jaki i później, w pracy bardzo ważna jest kondycja fizyczna. Często praca fizjoterapeuty z ludźmi z dużymi ograniczeniami ruchowymi powoduje duże zmęczenie.

Metody leczenia w fizjoterapii

Studia fizjoterapia przygotowują do różnych sposobów leczenia i uczą różnych metod leczenia, takich jak:

  • kinezyterapia, czyli leczenie przez gimnastykę,

  • fizykoterapia, czyli leczenie przez oddziaływanie na organizm różnymi bodźcami fizycznymi (elektroterapia, laseroterapia, hydroterapia, magnetoterapia i inne),

  • masaż leczniczy,

  • terapia manualna (badanie i leczenie stawów obwodowych i kręgosłupa),

  • leczenie uzdrowiskowe z wykorzystaniem czynników lokalnego klimatu.

Studia podyplomowe medyczne

Po ukończeniu studiów fizjoterpia można kontynuować naukę na studiach podyplomowych, które oferuje większość uczelni wyższych. Warto skorzystać z tej możliwości jeśli chcemy podnieść swoje kwalifikacje oraz uzyskać pożądane na rynku pracy specjalizacje. Szkoły wyższe oferują różne specjalności z zakresu fizjoterapii np. Fizjoterapia w sporcie, Fizjoterapia geriatryczna, Fizjoterapia w kosmetologii czy Neurorehabilitacja oraz wiele innych. 

Najważniejsze jest dobranie właściwej specjalności dla siebie. A dzięki studiom podyplomowym medycznym będziemy bardziej atrakcyjni dla pracodawcy.

Powierzchnie magazynowe w Szczecinie coraz popularniejsze

0
Powierzchnie magazynowe w Szczecinie coraz popularniejsze

Nastała moda na małe magazyny do wynajęcia – m.in. w Szczecinie, Wrocławiu czy Warszawie. Jeśli nie masz miejsca w biurze albo mieszkaniu, zainteresuj się tym najnowszym trendem.

Jak szybko i tanio zlecać przelewy euro?

0
Jak szybko i tanio zlecać przelewy euro?

Zmieniła się nasza rzeczywistość. Zarówno technologia, jak i intensywność podróżowania czy też robienia zakupów znacząco wpłynęły na sposób zarządzania pieniędzmi, zlecania przelewów walutowych a także samą wymianę walut. Okazuje się, że nie musimy już iść do banku czy kantoru i załatwiać skomplikowanych formalności, a na realizację zlecenia czekać nawet tydzień. Obecnie wystarczy dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego oraz dostosowana do potrzeb użytkowników bankowość elektroniczna oraz specjalne strony, dzięki którym wykonamy szybkie i bezpieczne przelewy euro. Co istotne, trzeba tylko wiedzieć, na jakie elementy zwracać uwagę, by nie przepłacić.

Wygodne przelewy w strefie euro

Największą korzyścią dla osób indywidualnych i firm jest szybka realizacja przelewów walutowych w strefie euro. Zazwyczaj wszystkie formalności nie przekraczają 24 godzin. Takie ułatwienia wynikają bezpośrednio z dyrektywy o usługach płatniczych, która obliguje kraje UE, Szwajcarię, Norwegię, Liechtenstein i Islandię do realizacji tak zwanych przelewów SEPA. Tego typu zlecenia obsługują wszystkie banki, które korzystają z programu. To proste, szybkie i bezpieczne rozwiązanie. Poza tym jest również atrakcyjne cenowo. Przelew euro można również zlecić w obrębie Polski i w tym wypadku będzie on również obsługiwany jako przelew zagraniczny. Dzięki temu unikniemy przelutowania oraz opłaty i prowizji za przelew. Warto więc na każdym etapie wykonywania operacji dokładnie sprawdzać, z jakich mechanizmów korzystamy.

Przelew zagraniczny – łatwo i szybko

Sama procedura wysyłania przelewu euro jest dokładnie taka sama jak krajowego. Należy jedynie pamiętać o tym, aby kliknąć opcję „przelew zagraniczny” oraz by wypełnić poprawnie wszystko konieczne punkty takie jak imię i nazwisko, kraj, adres, numer SWIFT banku odbiorcy, tytuł płatności, kwotę. Całość należy zatwierdzić wymaganym przez bank sposobem. W zależności od tego, jaką metodę wybierzemy, kosztami operacji zostaną obciążone konkretne osoby. Możemy wybierać transakcję, w której koszty przelewu są dzielone pomiędzy obie strony. Ta opcja jest niezwykle korzystna, ale tylko w momencie, gdy banki mają podpisane umowy o przyjmowaniu wzajemnych przelewów. W bezpieczniejszy dla klientów sposób wysyłane są przelewy euro SEPA, które są obciążone stałą opłatą pobraną od nadawcy. Takie rozwiązanie sprawia, że w żadnej sytuacji bank nie zaskoczy nas dodatkowymi kosztami, co może mieć miejsce przy realizacji przelewów SHA lub BEN. Poza kosztami warto zwrócić uwagę na to, że przelewy euro są obecnie idealnie dopasowane do stylu życia klientów indywidualnych i firm, a dzięki temu bez żadnych problemów szybko i tanio można wysłać pieniądze tam, gdzie się chce.

Co to jest MOSS i kogo dotyczy?

0
Co to jest MOSS i kogo dotyczy?

MOSS to nowe zasady rozliczania podatku VAT od usług elektronicznych świadczonych dla zagranicznych osób prywatnych w Unii Europejskiej. Przepisy weszły w życie od 1-go stycznia 2015 r. i muszą zapoznać się z nimi wszyscy przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi na odległość. Koniecznie muszą się do nich dostosować osoby oferujące usługi telekomunikacyjne, elektroniczne i nadawcze. Co to jest MOSS i co możemy z nim zrobić?

Czy MOSS dotyczy Twojej firmy? Klient zagraniczny, osoba prywatna

Tak jak wspominaliśmy we wstępie, z MOSS muszą się liczyć osoby, które, po pierwsze, świadczą swoje usługami dla klientów zagranicznych (mieszkających w Unii Europejskiej), po drugie, ich klienci nie są podatnikami VAT. Warto odnotować to ostatnie, ponieważ istnieją przedsiębiorcy, którzy nie są podatnikami VAT – w takiej sytuacji ustawa również uważa ich za osoby prywatne.

Przedsiębiorcy świadczący usługi elektroniczne

Czym według przepisów, są usługi elektroniczne? Według Art 7 1. są to usługi zautomatyzowane, których świadczenie wymaga minimalnego udziału człowieka i których wykonanie nie byłoby możliwe bez technologii informacyjnej. W szczególności jest to sprzedaż produktów w formie cyfrowej, oprogramowania, usługi wspomagające obecność przedsiębiorstw w sieci elektronicznej (np. tworzenie stron internetowych), dostępy do stron (np. informacyjnych, gier internetowych), odpłatne dostępy do wystawiania aukcji na stronach itd. Tutaj mamy trochę nieścisłości, bo np. tworzenie stron internetowych na 100% nie jest usługą, która wymaga minimalnego udziału człowieka. Wyżej wymienione przykłady obejmują jedynie usługi elektroniczne  – nie zapominajmy również o telekomunikacyjnych i nadawczych. Zachęcamy do zapoznania się z ustawą lub konsultacji prawnej.

Dwie opcje rozliczenia podatku VAT

Według prawa usługa świadczona konsumentowi z Unii wymaga rozliczenia w państwie nabywcy. Oznacza to dwie drogi rozliczenia dla przedsiębiorcy. Pierwszą jest rejestracja do celów VAT w kraju, z którego pochodzi konsument – ze względu na problematyczność tego rozwiązania, nie będziemy mówić o nim szerzej. Drugim jest wybór właśnie systemu MOSS (z ang. Mini One Stop Shop), który ułatwi mechanizm rozliczenia VAT.

Wymaga to przede wszystkim rejestracji do systemu w Drugim Urzędzie Skarbowym Warszawa Śródmieście – w tym celu należy złożyć formularz VIU-R. Regulacje wymagają również prowadzenie ewidencji, wystawiania faktur na życzenie nabywcy oraz stosowania stawki za usługę, jako obowiązuje w Państwie nabywcy. Faktury muszą być wystawiane w euro – wyjątkiem jest sytuacja, kiedy ta waluta nie obowiązuje w danym kraju – w takim wypadku należy zastosować walutę lokalną. Wymaga to również składania elektronicznej deklaracji VIU-D.

Oczywiście, rejestracja w systemie MOSS nie jest wymaga dla żadnego przedsiębiorcy. Niestety jedyną alternatywą jest rejestracja VAT w każdym kraju UE, w którym przedsiębiorca świadczy usługi na rzecz osób prywatnych. W praktyce często jest więc to jedyne sensowne rozwiązanie.

Zobacz więcej informacji na www.ktmh.pl

Kursy na żurawie budowlane – zarobki, dlaczego warto, gdzie odbyć kurs?

0
Kursy na żurawie budowlane

Początek roku i cały okres zimowy to doskonały czas na podniesienie swoich kwalifikacji, zwłaszcza w branży budowlanej. Jednymi z bardziej popularnych szkoleń są kursy na żurawie budowlane. Na jakie zarobki mogą liczyć świeżo upieczeni operatorzy żurawi, dlaczego warto i gdzie odbyć kurs na operatora żurawi wieżowych i samojezdnych?

Zarobki po kursie na żurawie budowlane są całkiem atrakcyjne

Według firmy analitycznej Sedlak & Sedlak zarobki operatorów żurawi budowlanych wahają się w granicach 3389 zł brutto (stan na luty 2018 roku). Niemniej jednak aż 50% operatorów może zarobić nawet 4210 zł brutto. Ze względu na ogromne zapotrzebowanie na wykwalifikowanych operatorów, możliwe jest bezproblemowe znalezienie pracy, zwłaszcza w dużych miastach w Polsce.

Poza pensją deweloperzy i firmy budowlane oferują operatorom wiele innych świadczeń pozapłacowych. Wśród tych benefitów wymienić można służbowy telefon, pakiet prywatnej opieki medycznej, a także ubezpieczenie na życie/NWW.

Operatorzy, którzy ukończą kurs oraz pozytywnie zaliczą egzamin państwowy, mogą również szukać pracy za granicą. Najchętniej wybieranymi krajami przez polskich operatorów żurawi wieżowych i samojezdnych są: Wielka Brytania, Norwegia, Niemcy i Holandia. Operatorzy w tych krajach mogą liczyć na miesięczny zarobek wynoszący powyżej 10 tys. zł.

Kursy na żurawie budowlane – dlaczego warto się szkolić?

Kurs na żurawie budowlane to doskonały sposób na łatwe poszerzenie swoich kompetencji, a także wejście w branżę budowlaną. Nie musisz kończyć studiów ani technikum budowlanego, a kurs trwa zaledwie od jednego do dwóch tygodni.

Podczas szkolenia operatorskiego na żurawie budowlane kursanci przyswajają jedynie istotną wiedzę praktyczną i teoretyczną, która przygotowuje ich do pracy w zawodzie. Do kursu przystąpić może każda osoba, która: ukończyła 18. rok życia, nie wykazuje przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na tym stanowisku, a także ma wykształcenie co najmniej podstawowe. Dzięki temu operatorem żurawi wieżowych może być niemal każdy, bez względu na wiek, wykształcenie i dotychczas nabyte umiejętności.

Gdzie odbyć kurs na żurawie budowlane?

Kursy na żurawie budowlane organizowane są przez firmy szkoleniowe – takie jak firma dźwigowa Urbanek. Kursy organizowane są w każdym większym mieście w Polsce na zamówienie firmy chcących szkolić swoich pracowników lub gdy zbierze się odpowiednia ilość osób chcących szkolić się w sposób indywidualny.

Kursy na żurawie budowlane składają się z części teoretycznej i praktycznej, na których kursanci poznają praktyczne wiadomości dotyczące aktualnych przepisów DT i BHP, a także procedur, obowiązków i sposobów postępowania podczas pracy operatorskiej. Każdy kurs operatorski wieńczony jest państwowym egzaminem składanym przed dwuosobową komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Egzamin weryfikuje wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne obsługi wybranego żurawia budowlanego. Pracę operatorską można legalnie zaczynać od razu po pozytywnym zaliczeniu egzaminu.

Szkolenia mogą odbywać się w trybie dziennym, wieczorowym, weekendowym i przyśpieszonym, zarówno w siedzibie firmy zamawiającej kurs, jak i w sali wynajmowanej przez firmę szkoleniową. Dzięki tak dużej elastyczności kursanci zyskują możliwość dostosowania czasu i miejsca odbywania się szkolenia do swoich potrzeb. Co istotne, przy przyśpieszonym trybie szkolenia możliwe jest ukończenie kursu w jeden tydzień roboczy, co znacząco zwiększa atrakcyjność szkolenia operatorskiego względem pozostałych kursów na maszyny i urządzenia w branży budowlanej.

Chcesz odbyć kurs na żurawie budowlane? Sprawdź szkolenia organizowane przez firmę dźwigową Urbanek i poznaj najlepszą ofertę w Twoim mieście.

Meble w niższej cenie – jak tanio wyposażyć swoje nowe mieszkanie?

0
Meble w niższej cenie – jak tanio wyposażyć swoje nowe mieszkanie?

Jeśli planujesz zakup nowego mieszkania lub właśnie je kupiłeś, zapewne szukasz sposobów na zmniejszenie kosztów związanych z jego wyposażeniem. Pomijając koszty podstawowego wykończenia wnętrza, sporym obciążeniem dla osób urządzających nowe mieszkanie jest również zakup mebli. Na szczęście istnieje kilka sposobów na zredukowanie tego typu kosztu, nawet wówczas, gdy interesuje Cię zakup mebli markowych. Jakie to sposoby?

Szukaj promocji

Najprostszym sposobem redukcji kosztu zakupu mebli jest oczywiście wyczekanie do okresu promocji. Zwykle promocje na meble zaczynają się zimą i trwają do wczesnej wiosny. Później rynek meblowy się rozkręca i na znaczne obniżki cen nie ma już co liczyć. Poza tym w okresie zimy wiele sklepów chce pozbyć się starego towaru, dlatego chętnie go przecenia. Na największe rabaty na meble można liczyć zatem w okresie zimowym i jeśli tylko masz możliwość zakupu mebli właśnie w tym czasie, na pewno co nieco zaoszczędzisz.

Negocjacja cen

Szukając oszczędności, zwłaszcza gdy robisz zakupy za większą kwotę, nie bój się cenowych negocjacji. Jeśli będziesz nieustępliwy, sprzedawca z pewnością naliczy jakąś zniżkę. Warto pamiętać, że praktycznie każdy sprzedawca dopuszcza jakiegoś rodzaju rabaty na meble i jeśli klient upiera się przy upuście, a sprzedawca widzi, że jest on zdeterminowany do zakupu mebli, zwykle pójdzie mu na rękę. Co ważne, ceny możesz negocjować nie tylko w sklepach zajmujących się sprzedażą tradycyjną, ale także w sklepach internetowych. W tym drugim przypadku poluj również na różne akcje promocyjne, na przykład na publikowane przez sklepy kody rabatowe, które można uzyskać, zapisując się do newslettera. Oczywiście w takim przypadku rabat na meble nie będzie zbyt wysoki, ale zawsze jest to oszczędność w granicach kilkunastu-kilkudziesięciu złotych.

Porównywarki produktów

Kupując oryginalny, markowy produkt, możesz również skorzystać z tzw. porównywarek cen. Wystarczy wpisać nawę mebla, jaki chcesz kupić i dotrzesz do listy sklepów, które mają go w swojej ofercie. Od razu poznasz aktualne ceny na ten produkt i będziesz mógł zdecydować, która oferta jest dla Ciebie najkorzystniejsza. Warto pamiętać, że wysokie rabaty na meble nie muszą wiązać się jedynie z ceną samego produktu. Niekiedy ważniejszym upustem może być bezpłatna dostawa lub możliwość bezproblemowego zwrotu, gdy towar okaże się uszkodzony lub wybrakowany. W przypadku mebli koszt dostawy może być naprawdę wysoki, a zatem rabat na meble z dostawą może oznaczać na przykład darmowy transport mebli w zasięgu kilkudziesięciu kilometrów od sklepu.

Jak pożyczyć pieniądze online?

0
Jak pożyczyć pieniądze online?

Często w życiu pojawia się okazja, na którą potrzebne są dodatkowe środki. Kiedyś uzyskanie pożyczki wiązało z wizytą w banku. Związane jest to z długimi kolejkami, skomplikowanymi procedurami kredytowymi Zawstydzającymi pytaniami pracownika banku. W dobie Internetu uzyskanie dodatkowych środków pozbawione jest tych nieprzyjemności. Sprawdź, co musisz wiedzieć o uzyskaniu pieniędzy przez Internet.

  • Zaciągniecie kredytu online, odbywa się niewiarygodnie szybko. Środki mogą pojawić się na koncie już w 15 minut.
  • Wiele ofert będzie miało różne koszty. Aby uniknąć wybrania nieodpowiedniej oferty, zapoznaj się ze wskaźnikiem rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania (RRSO). Zawiera ona nie tylko oprocentowanie, ale wszystkie koszty kredytowe.
  • Pamiętaj, że pożyczka wzięta przez Internet jest zobowiązaniem kredytowym. Przelicz czy będzie możliwość terminowej spłaty kredytu.
  • Wybierając pożyczkodawcę, sprawdź, czy są już jakieś opinie o nim. Zaufaj sprawdzonym dostawcom.

W dobie powszechnego dostępu do Internetu otrzymanie dodatkowych środków nie jest dłużej problemem. Dzięki szerokiej gamie pożyczek online potrzebne pieniądze mogą być na koncie już w ciągu 15 minut po złożeniu wniosku. Pożyczanie przez Internet ma wiele zalet. Klienci cenią sobie zaoszczędzony czas, którego nie muszą spędzać w kolejkach do Banków, aby wziąć klasyczną pożyczkę. Dodatkowo należy pamiętać, że tego typu pożyczki mają uproszczoną formalność, co sprawia, że potrzeba mniej dokumentów niż do zaciągnięcia zobowiązania bankowego.

Warto porównać oferty różnych dostawców, aby wybrać tę odpowiednią. Nie tylko oprocentowanie wpływa na koszt pożyczki. Dobrym wskaźnikiem, który pozwoli wybrać satysfakcjonującą ofertę, jest rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO). Zawiera ona nie tylko oprocentowanie, ale wszystkie prowizje i opłaty. Dzięki RRSO można dokładnie ustalić, ile pożyczka będzie kosztować i porównać z konkurencyjnymi ofertami.

Należy pamiętać, że pomimo tego, iż takie zobowiązanie nie wymaga dużej formalności, to wciąż jest to kredyt. Pożyczone pieniądze będzie trzeba spłacić w terminie, na który została zawarta umowa. Pierwszą rzeczą, zanim takie środki się pożyczy, jest rozważenie, czy spłata zadłużenia nie będzie problemem. Jeżeli nie występują przeciwskazana, taki kredyt można wziąć.

Wybierając dostawcę środków, warto zaufać profesjonalnym firmom. Dzięki opiniom, które można znaleźć w Internecie, wybór odpowiedniego dostawcy nie powinien być problemem. Jednym z zaufanych pożyczkodawców jest LendonRaty.

Rodzaje filtrów do wody

0
woda dla firm

Na rynku pojawiło się wiele urządzeń służących do uzdatniania wody. Woda dla firm może zostać przefiltrowana na kilka sposobów. Dzięki temu bez problemu można dobrać najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla siebie.

Elektroniczne systemy uzdatniania wody

To takie urządzenia, które mają na celu oczyszczenie instalacji i urządzeń wody, która nadaje się do picia, ale także sanitarnej z kamienia, nalotów i innych osadów. Ich działanie nie zmienia składu wody, nic do niej nie dodaje, ani z niej nie usuwa. To bardziej fizyczny proces, który nie ingeruje w jej skład. Przedłuża żywotność pozostając wodę w pełni namineralizowaną. Takie filtry do wody dobrze stosować w miejscach, gdzie ma się dostęp do namineralizowanej wody.

Magnetyzery

Magnetyzery wody to filtry, które rozpuszczają osady i uniemożliwiają powstawanie nowych w rurach oraz w urządzeniach. Ponownie nie zmieniają zawartości wody. Takie urządzenia nie tworzą ścieków oraz nie potrzeba im dostarczania chlorku sodu, który zastępuje jony wapnia i magnezu.

Filtry łazienkowe

Podczas kąpieli często powstają zacieki w kabinie prysznicowej. Niestety, są one spowodowane zbyt dużą zawartością związków chemicznych w wodzie i trzeba je zmywać po każdej kąpieli. Istnieją urządzenia do filtrowania wody w łazience, dzięki czemu niepotrzebne stają się każdorazowe ścieranie zacieków oraz wydawania pieniędzy na środki chemiczne.

Czyszczenie wody nie jest procesem złożonym oraz szkodliwym. Dzisiejsze systemy uzdatniania wody stają się coraz tańsze i wydajniejsze za sprawą postępu technologicznego i coraz lepszych rozwiązań. Warto przemyśleć zakup, ponieważ filtry do wody nie wymagają częstej ingerencji, a ich regeneracja jest zautomatyzowana. Dla gospodarstw z niskim budżetem świetnie sprawdzą się filtry ze złożem kationowym, które „podmienia” jony wapnia i magnezu na sód. Woda dla firm powinna być filtrowana na dużo większą skale, gdyż generuje to ogromne oszczędności. W takim przypadku świetnym rozwiązaniem stają się automatyczne filtry, który czyszczą wodę fizycznie.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy – co powinniście o nim wiedzieć, jak w lipcu 2018 zmieniła się ustawa?

0
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy - co powinniście o nim wiedzieć, jak w lipcu 2018 zmieniła się ustawa?

Pranie pieniędzy z nie do końca legalnych i zgodnych z prawem interesów, a nawet finansowanie terroryzmu, jest traktowane w sposób niezwykle poważny przez Unię Europejską. Świadczyć mogą o tym częste zmiany i zaostrzanie kar dla osób, które zdecydowały się na złamanie prawa. Ostatnią zmianą jest dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r.

Polski prawodawca jednak nie pozostaje w cieniu, co można zauważyć po nowej ustawie z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Czego można się po niej spodziewać i jak wpłynie ona na rynek biznesu? Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat regulacji, które mogą mieć znaczenie dla Twojej firmy.

Kto powinien zainteresować się tematem?

Oczywiście wszyscy, ponieważ im większa wiedza na temat obecnego prawa, tym lepiej dla biznesu i czynności rozwojowych. Jednak pewne grupy muszą koniecznie wprowadzić nowe procedury, a należą do nich m.in. takie instytucje obowiązane jak:

  • banki i ich oddziały (również zagraniczne oraz powiernicze),
  • instytucje finansowe i kredytowe,
  • instytucje płatnicze (płatności elektroniczne także),
  • spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe,
  • biura usług płatniczych i agenci rozliczeniowi,
  • firmy inwestycyjne,
  • przedsiębiorcy kantorowi (w tym internetowe działalności),
  • spółki prowadzące rynki regulowane,
  • zakłady ubezpieczeń,
  • fundusze inwestycyjne,
  • bukmacherzy,
  • pośrednicy nieruchomości,
  • w ograniczonym zakresie: notariusze, adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi,
  • przedsiębiorcy zajmujący się tworzeniem jednostek organizacyjnych,
  • osoby pełniące funkcję członka zarządu spółki,
  • jednostki zajmujące się prowadzeniem wirtualnego biura,
  • przedsiębiorcy przyjmujący w gotówce powyżej 10 tysięcy euro, nawet przy wiązanych transakcjach.

Jak widać, lista jest naprawdę długa i momentami kontrowersyjna, jednak biorąc pod uwagę wiele możliwości prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, prawodawca musi zabezpieczyć się na każdą ewentualność, tak aby przeciwdziałanie praniu pieniędzy w jego przedsiębiorstwie było skuteczne i sprawne.

Obowiązki i procedura zgłaszania nieprawidłowości

W pierwszej kolejności należy wyznaczyć członka zarządu, który odpowiedzialny będzie m.in. za wdrożenie obowiązkowej procedury. Następnym krokiem jest utworzenie kadry kierowniczej. Jej zadaniem będzie wykonywanie obowiązków ustawowych (np. przeprowadzenie i aktualizacja ocen ryzyka lub stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego, w tym weryfikowanie kontrahentów). Wszystkie spółki prawa handlowego poza spółkami partnerskimi i publicznymi spółkami akcyjnymi, zobowiązane są do przekazywania informacji o beneficjentach rzeczywistych.

Jeśli w firmie dochodzi do nieprawidłowości finansowych lub prawnych, każdy pracownik i kontrahent powinien posiadać możliwość anonimowego zgłoszenia zaistniałej sytuacji do kierownika. Proces ten nazywany jest przez Ustawę Whistleblowingiem.

Dlaczego firmy muszą wprowadzić taką formę anonimowych procedur zgłaszania nieprawidłowości? Ponieważ większość pracowników w obawie o konsekwencje lub zemstę swoich kolegów i przełożonych, nie decydowała się na informowanie szefostwa na temat zaistniałej sytuacji. Dzięki temu otrzymują oni możliwość szybkiego reagowania, które nie będzie obarczone zagrożeniem.

Kary przewidziane w ustawie

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu przedstawia także regulacje, określające również konsekwencje niedopilnowania wszystkich wymienionych wyżej czynności. Ustawodawca w tym wypadku grozi m.in. takimi karami jak:

  • zabraniem koncesji, zezwolenia lub nawet wykreśleniem z rejestru działalności regulowanej,
  • publikacja informacji o naruszeniu ustawy w BIP,
  • kary pieniężne do wysokości dwukrotności kwoty osiągniętej korzyści lub unikniętej straty; jeśli nie jest możliwe ustalenie – do kwoty 1 mln euro (w przypadku kantorów, instytucji finansowych, pożyczkowych i banków, kara może wynosić nawet 5 mln euro lub 5% obrotu wykazanego w sprawozdaniu).

Warto przygotować swoją firmę w związku z nowymi przepisami. I zdawać sobie sprawę, że system AML należy dopasować do wielkości przedsiębiorstwa. Np. system analityczny AML dla małych i średnich firm będzie inny niż rozwiązanie AML dla mikrofirm czy dla korporacji – należy zwracać na to uwagę.

Jak dbać o drzwiczki kominkowe?

0
Jak dbać o drzwiczki kominkowe

Jak pewnie wiesz, http://ignif.com/ to solidna firma zajmująca się ręcznym wykonaniem solidnych drzwi kominkowych. Warto zlecić właśnie jej wykonanie tej niezbędnej rzeczy jaką są drzwiczki kominkowe. Kiedy ten etap mamy już za sobą, pozostaje do wyjaśnienia kwestia tego, jak takowe drzwi się czyści oraz czy jest to skomplikowany proces?

Cóż nam bowiem po solidnych i praktycznych drzwiach do paleniska skoro będą one nieosiągalne do umycia. Producent drzwi kominkowych Ignif wymyślił praktyczne drzwi, które dzięki systemowi Clean Glass nakierowują powietrze tak, by przez odpowiedni kąt napływu redukowały zabrudzenia. Brzmi jak drzwi kominkowe idealne, prawda? Takie właśnie są, ale warto pamiętać, że musimy o nie dbać własnoręcznie. Czyste i przejrzyste drzwiczki kominkowe do podstawa. Czym zatem wspomóc proces czyszczenia i jakie preparaty będą idealne?

Brudne szyby, zasłaniające widok ognia to wina przede wszystkim sadzy. Powstaje ona w wyniku niepełnego spalania produktów, w których składzie występuje duża ilość węgla. Sadza to czarny i tłusty produkt spalania, którego koniecznie trzeba się pozbyć, by móc cieszyć się eleganckim i estetycznym wystrojem wnętrza. Czysty kominek prawdę powie o jego właścicielu. Z pomocą wyczyszczenia plam po sadzy przyjdzie nam płyn do naczyń. Tak, to najskuteczniejszy, a zarazem najprostszy sposób mycia szyb. Rozpuści wszelki tłuszcz. Jeśli Twoje szyby pokryte są sadzą- nie czekaj, płyn do naczyń w rękę i do działa! Czyste szyby drzwi kominkowych nigdy nie były tak proste do osiągnięcia jak z płynem do naczyń.

Po skończeniu etapu mycia płynem szyb kominkowych, należy wypolerować je starą gazetą. Warto pamiętać, że powinna to być gazeta, a nie kolorowe czasopismo. To ważne, tylko prawdziwa gazeta może nadać połysku drzwiom kominka.

Pamiętajmy, że w drogeriach są preparaty przeznaczone do czyszczenia domowego ogniska. Jeśli powyższe rady zawodzą- wybierz się do drogerii. Czyste drzwi do kominka na wymiar zasługują na szczególną pielęgnację!

ZOBACZ TEŻ: